Przetłumacz

Zobacz nasz sklep

Wersje językowe

Waluty

Producenci

Samolot, FOCKEWULF FW190A 6/8, skala 1:72, ACADEMY 2120

1:72
29
PLN
Samolot, FOCKEWULF FW190A 6/8, skala 1:72, ACADEMY 2120
in_stock
Dostępność:
mała ilość
Cena: 29,00 zł
Cena netto: 23,58 zł
szt.
Ocena:
(Ilość ocen: 0)
Kod produktu:

Ac 2120 MH

Producent:
ACADEMY
Hinweis nach EU-Spielzeugrichtlinie 2009/48/EC: Achtung, nicht für Kinder unter 15 Jahren geeignet.
FOCKEWULF FW190A 6/8
Skala: 1:72
 
Plastikowy model do sklejania. Nie zawiera farb ani kleju.
 
Informacja prawna dotycząca bezpiecznego użytkowania produktu: model przeznaczony dla dzieci powyżej 15 lat 
 
Farby:
Grey (RLM75)/Dk Grey (RLM74), Light Blue (RLM76), Interior Black-Grey (RLM66), White, Black, Black-Green, Brown, Yellow
 
Focke-Wulf Fw-190 był uważany przez pilotów za samolot lepszy od Messerschmitta Bf-109. Wolnonośny dolnopłat z pracujacym pokryciem Fw-190 opracowano na zamówienie Luftfahrtministerium, złożone jesienią 1937 roku. Kurt Tank przedłozył dwie propozycje napędu - w pierwszej - przewidując chłodzony cieczą silnik Daimler-Benz DB 601, a w drugiej - nowy silnik gwiazdowy BMW 139. Wybrano ten ostatni, a rozpoczętymi wiosną 1938 roku pracami kierował Obering R. Blaser. Pierwszy prototyp Fw-190V1 był gotowy w maju 1939 roku, a oblatał go w Bremie 01.06.1939 roku kapitan Hans Sander. Drugi prototyp, FW-190V2, uzbrojony w dwa karabiny maszynowe MG131 i dwa MG17 - wszystkie kal. 7.92 mm, oblatano w październiku 1939 roku. Dla zmniejszenia opory aerodynamicznego oba były wyposażone w tunelowy wlot powietrza w kołpaku śmigła, lecz problemy z przegrzewaniem się silnika spowodowały powrót do sprawdzonego rozwiązania osłon w postaci pierścienia NACA. Zanim na dobre rozpoczęto testy owych prototypów juz zapadła decyzja o zastąpienia silnika BMW 139 mocniejszym, lecz dłuższym i cięższym BMW 810. Wymagało to wielu zmian, wzmocnienia struktury i przesunięcia kabiny do tyłu, co później stało się z kolei źródłem kłopotów z położeniem środka ciężkości. Plusem okazało się usunięciem problemów z przenikaniem spalin i przegrzewaniem wnętrza kabiny wskutek bezpośredniego jej sąsiedztwa z silnikiem BMW 139. Z trzeciego i czawartego prototypu zrezygnowano, a Fw-190V5 z nowym silnikiem został ukończony na początku 1940 roku. Później otrzymał on skrzydła o powiększonej o metr rozpiętości ( z pierwotnej 9.5 m ), przez co stał się o 10km/h wolniejszy, lecz wzrosła za to prędkość wznoszenia i poprawiła się zwrotność. Oznaczono go Fw-190V5g, a wariant z krótszym skrzydłem Fw-190V5k. Pierwszych siedem maszyn serii informacyjnej Fw-190A-0 miało krótkie skrzydło, pozostałe - dłuzsze. Pierwsza jednostka operacyjna wyposażona w Fw-190 - 6./JG 26 stacjonująca w Le Bourget, zgłosiła gotowość operacyjna w sierpniu 1941 roku i juz od pierwszego spotkania nowego myśliwca z brytyjskimi Supermarine Spitfire jego przewaga nad nimi stała się widoczna. Taki był początek kariery bojowej maszyny, którą wyprodukowano w różnych licznych wersjach w przeszło 20000 egzemplarzy. .

Opinie o produkcie (0)

Koszyk

produktów: 0

wartość: 0,00 zł

przejdź do koszyka »

Newsletter

Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.

Dołącz do nas

Nasz kanał na

Sklep jest w trybie podglądu

MOJSWIATMODELI JEST IMPOTEREM I PRZEDSTAWICIELEM NATĘPUJĄCYCH MAREK - MOJSWIATMODELI WSPÓŁPRACUJE BEZPOŚREDNIO Z TYMI FIRMAMI - WIR BEZIEHEN DIE WAREN DIREKT VON:

 

 

DODATKOWO  OFERUJEMY TOWARY FIRM, KTÓRYCH LOGO ZAMIESZCZAMY PONIŻEJ - MOJSWIATMODELI NA BIEŻĄCO ROZSZERZA SWOJĄ OFERTĘ

Sklep internetowy od home.pl